Üzemorvosi vizsgálat
belgyógyászat, foglalkozás-eü., mozgásszervi rehab., akupunktúra

Üzemorvosi vizsgálat

A vállalkozóknak, a cégeknek az érvényben lévő jogszabályok szerint szükséges munkaorvosi vizsgálatot készíttetni, szerződést kötni. 4 kategória létezik a munkahelyi veszélyesség szempontjából: A,B,C,D. “A” a legtöbb, “D” a legkevesebb kockázatot magában rejtő foglalkozás, ennek megfelelően változik a díjazás is. A vizsgálat alapvetően egy komplett belgyógyászati vizsgálat, a munkakörtől függően kiegészítve más és más elemekkel, pl.hallásvizsgálat.Az üzemorvosi vizsgálat során dől el, hogy a munkavállaló alkalmas-e a munkakörébe tartozó tevékenységek elvégzésére. Felmérhető, hogy a munkavégzés alatt ért behatások milyen mértékűek, kell-e számolni egészségügyi kockázattal. A vizsgálat kötelező, mellőzése egyes munkakörök esetében akár életveszélyes is lehet.Ez kiegészül a munkahygiénés áttekintéssel, amikor a munkahelyen a körülmények kerülnek feltérképezésre.

Az üzemorvosi vizsgálat célja

A fő cél az, hogy megállapítsák, a páciens általános egészségi állapota és esetleges betegségeinek megléte lehetővé teszi-e az adott munkakör betöltését. A vizsgálat eredménye lehet: alkalmas, korlátozásokkal alkalmas, nem alkalmas és ideiglenesen nem alkalmas.

Nem feltétlenül lesz valaki alkalmatlan, ha valamilyen krónikus betegségben szenved, vagy orvosi kezelés alatt áll, mert a dolgozó alkalmasságát csak a megjelölt munkakörrel kapcsolatban kell minősíteni. Az orvos tájékoztatja a pácienst a munkájával összefüggésbe hozható veszélyekkel, kockázatokról is. A megoldások is megbeszélésre kerülnek, a munkavégzést, ezentúl a helyes életmódot illetően is, pl. táplálkozás, sport stb.

Foglalkozás-egészségügyi vizsgálat a Mátyásföld Klinikán

Klinikánk dolgozói kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a hozzánk forduló páciensek a legteljesebb körű kivizsgáláson essenek át, mindezt nyugodt és barátságos légkörben.

Lehetőség van arteriográfos vizsgálatra, érállapot felmérés céljából, valamint különböző, pl. mozgásszervi panaszok esetén speciális, hatékony mezoterápiás készítményekkel történő kezelésekre is.

A Mátyásföld Klinikán nem csak üzemorvosi vizsgálatot végzünk, örömmel fogadunk pácienseket hivatásos jogosítványhoz vagy fegyverviselési, hajóvezetői engedélyhez szükséges alkalmassági vizsgálat céljából is.

A foglalkozás-egészségügy körébe tartozó vizsgálatokat Dr. Kozma Zsuzsannavégzi.

Foglalkozás egészsegügyi vizsgálat from Mátyásföld Klinika on Vimeo.

» Szakrendelések » Vizsgálatok » Üzemorvosi vizsgálat